Постанова Верховного Суду України від 13 березня 2017 року
Провівши аналіз норм матеріального права, що регулює захист прав споживачів, ВСУ зазначив про те, що вкладник за договором банківського вкладу (депозиту) є споживачем фінансових послуг, а банк - їх виконавцем і несе відповідальність за неналежне надання цих послуг, передбачену частиною п'ятою статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів» , а саме сплату пені в розмірі 3 % вартості послуги за кожен день прострочення. При цьому ВСУ визнав неправильною позицію судів попередніх інстанцій, що правових підстав для стягнення з банку пені відповідно до частини п'ятої статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів» немає, оскільки після укладення договорів банківського вкладу між банком і позивачем виникли зобов'язальні відносини, що регулюються нормами зобов'язального права та положеннями цих договорів, якими нарахування та стягнення такої пені не передбачено.
З повним текстом постанови Ви можете ознайомитись: http://reyestr.court.gov.ua/Review/65492535