Верховная Рада поддержала во втором чтении и в целом законопроект №4367 по организации корпоративного управления в банках

Верховная Рада поддержала во втором чтении и в целом законопроект №4367 по организации корпоративного управления в банках

Напередодні Комітет НАБУ з питань правового забезпечення діяльності банків і захисту прав кредиторів на черговому засіданні розглянув цей документ та разом із Національним банком і профільним Комітетом Верховної Ради досяг компромісу з низки важливих для банків питань, зокрема:

  • обмежено застосування заходів впливу у вигляді примусового відчуження акцій власниками істотної участі виключно випадками придбання акцій без погодження Нацбанком або надання недостовірної інформації;
  • виключено необхідність винесення на вищий орган управління державного банку компетенції визначення порядку списання проблемних активів за рахунок сформованих резервів, що не притаманна цьому рівню та вже виконується рівнем наглядової ради;
  • затверджено повідомлення банком регулятора про зміни в діяльності відокремленого підрозділу лише у випадках, визначених НБУ;
  • виключено необхідність додаткового відображення в статуті банку порядку зміни розміру статутного капіталу;
  • визначено право правління банку виносити на розгляд загальних зборів будь-яке питання, що законом або статутом занесене до виключної компетенції ради банку, у разі, якщо рада ще не сформована у складі, мінімально необхідному;
  • видалено з виключної компетенції ради банку функцію забезпечення відповідності вимогам законодавства обов’язків та повноважень ради і правління;
  • виключено необхідність щорічного перегляду радою банку політики винагороди;
  • уточнено, коли правління банку зобов'язане інформувати раду банку про виявлені в діяльності банку порушення законодавства або внутрішніх положень банку – у разі, якщо такі порушення перебувають у межах визначеної законом компетенції ради банку;
  • уточнено, що НБУ має право вимагати припинення повноважень будь-кого з керівників банку у разі порушень вимог законодавства, що виявлені під час здійснення банківського нагляду в порядку, визначеному законом;
  • визначено, що рішення регулятора про внесення особи до списку пов’язаних осіб буде обов’язковим для банку після прийняття на комітеті НБУ;
  • скасовано необхідність погодження з НБУ рішення банку про звільнення CRO та CCO у випадках звільнення таких осіб за власним бажанням, за згодою сторін або у зв'язку із закінченням строку трудового договору (контракту);
  • збільшено термін для приведення банками власної нормативної бази у відповідність до цього закону вдвічі (до 1 року).


Зазначимо, ухвалення законопроєкту №4367 є важливою умовою в рамках програми фінансування stand-by МВФ.

Дякуємо за продуктивну роботу над законопроєктом Національному Банку України на чолі з Шевченком Кирилом, керівнику підкомітету з питань банківської діяльності, монетарної стабільності, взаємодії з Національним Банком України та захисту прав споживачів фінансових послуг Іванчуку Андрію, народним депутатам Леонову Олексію та Желєзняку Ярославу і всьому Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики на чолі з Данилом Гетманцевим і усім парламентарям, які підтримали та вдосконалювали законопроєкт, врахували більшість правок НАБУ.