Обов’язкова реструктуризація (у період дії воєнного стану та 30-днів після його припинення) зобов'язань за договорами про споживчий кредит позичальникам з числа внутрішньо переміщених осіб або осіб з територій бойових дій чи тимчасово окупованих територій.
Запровадження кримінальної відповідальності за порушення законодавства про санкції.
Запровадження можливості розгляду справи у порядку письмового провадження без повідомлення та (або) виклику учасників справи. Проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках: відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю; на підставі відповідного клопотання позивача.
Запровадження у Законі України «Про санкції» санкції у вигляді примусової реалізації активів, як альтернативної до вже передбаченої у Законі санкції у вигляді стягнення активів у дохід держави. Одночасно передбачені суттєві зміни щодо процедури реалізації майна у виконавчому провадженні.
№ 8231 від 28.11.2022 Проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства щодо недопущення зловживань у сфері банкрутства на період воєнного стану»
№ 8220 від 23.11.2022 Проект Закону «Про внесення змін до пункту 7 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про споживче кредитування» щодо забезпечення реалізації позичальниками права на обов’язкову реструктуризацію зобов’язань відповідно до закону»
Проектом Закону передбачені зміни, за якими на час воєнного стану фізичні особи-боржники можуть здійснювати видаткові операції з рахунків, на кошти яких накладено арешт органами державної виконавчої служби, приватними виконавцями, але в сукупному розмірі не більше трьох мінімальних розмірів заробітної плати в місяць (за чинною нормою Закону – це 100 тисяч гривень). Контроль за дотриманням цього ліміту видаткових операцій фізичних осіб, а також за призначенням видаткових операцій юридичних осіб пропоновано покласти на обслуговуючий банк (банки).
7574 від 21.07.2022 Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової реєстрації та використання офіційних електронних адрес в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі представниками правничих професій, юридичними особами та фізичними особами-підприємцями»
Проектом Закону передбачені доповнення до ГПК України, КАС України та ЦПК України, за якими зареєстрована в ЄСІТС офіційна електронна адреса визначається обов’язковим реквізитом для подачі до суду всіх заяв по суті справи, інших процесуальних заяв, клопотань.
Проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства щодо застосування процедур банкрутства у період дії воєнного стану» вирішує питання спрощення доступності і підвищення ефективності застосування судових процедур банкрутства.
Законопроектом передбачено списання / замороження кредитів, майно за якими знищене/пошкоджене внаслідок війни, або перебуває на тимчасово окупованій території
Законопроект передбачає внесення змін до Цивільного кодексу України, Закону України «Про споживче кредитування», та Закону України «Про іпотеку» щодо звільнення від сплати процентів за кредитами на майно, що було знищене / пошкоджене внаслідок бойових дій.
Проект Закону «Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо захисту майна громадян в умовах воєнного або надзвичайного стану» вирішує питання захисту базового майна пересічних громадян в особливий період в частині відповідної норми у Цивільному кодексі України.
Законом, зокрема, вносяться зміни до Закону України «Про виконавче провадження», за якими тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України забороняється примусове виконання приватними виконавцями: виконавчих написів нотаріусів; рішень, боржниками за якими є юридичні особи, діяльність яких важлива в період дії воєнного стану та ін.
Мета проекту полягає у запровадженні на державному рівні інституту відшкодування потерпілим шкоди, завданої збройною агресією рф.
Законопроект розроблений з метою захисту права власності та інших речових прав на майно, які порушено внаслідок збройної агресії Російської Федерації
У законопроекті пропонується визначити правові та організаційні засади надання державою компенсації за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації з дня набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні».
Проектом Закону пропонується врегулювати відносини, що виникають у сфері державної реєстрації розміру збитків, завданих внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України.
Проектом Закону передбачені зміни до низки законодавчих актів України, якими забороняється нарахування процентів за кредитами фізичних та юридичних осіб в умовах воєнного та надзвичайного стану.
Проектом пропонуються зміни щодо процедури проведення фінансової реструктуризації.
У законопроекті пропонуються зміни до статей 551, 625, 1231 Цивільного кодексу України та статті 233 Господарського кодексу України в частині зменшення судом розміру неустойки (штрафних санкцій), затверджених сторонами в укладеному договорі, а також відповідальності за порушення грошового зобов’язання.
Законопроєкт передбачає створення регулятора у сфері захисту персональних даних та доступу до публічної інформації, визначає правовий статус та повноваження Національної комісії.
Зміни до Кодексу України з процедур банкрутства які передбачають підвищення розміру авансованої винагороди арбітражному керучому, а також зобовязання ініціюючого кредитора або боржника сплачувати один розмір МЗП на рахунок саморегулівної організації арбітражних керуючих.
У законопроекті містяться зміни до законодавства про захист економічної конкуренції зокрема в частині повноважень АМКУ.