
Захід було організовано Незалежною асоціацією банків України (НАБУ) спільно з International Finance Corporation (IFC) і Міжнародним бюро кредитних історій (МБКІ).
Основна мета зустрічі – в найближчій перспективі значно спростити банкам алгоритм роботи під час ухвалення рішень щодо видачі кредитів фізичним особам.
Спікери заходу: голова Комітету з питань регуляторної політики та комплаєнс Незалежної асоціації банків України Наталія Василець; старший спеціаліст із питань фінансового сектору, регіональний керівник програм розвитку цифрових фінансів та кредитної інфраструктури в Європі та Центральній Азії International Finance Corporation Заріна Одінаєва; Голова Правління Міжнародного бюро кредитних історій Катерина Данильченко.
На заході презентували статус Проєкту створення платформи верифікації доходів позичальників, а також поділилися напрацюваннями інструментів для реалізації планів та основними рішеннями Робочої групи.
Зокрема, виступаючи з презентацією, пані Катерина докладно розповіла про ключові проблеми при верифікації доходу, роботу автоматизованого процесу, а також про основні переваги рішення для позичальників, кредиторів і регулятора.
Нам вдалося обговорити з представниками банківської спільноти досвід погодження Проєкту створення платформи верифікації доходів позичальників у банках. Зокрема, питання стосувалися основних можливостей для бізнесу, питання ІТ-налаштувань, а також договірної та методологічної бази.
Уніфікована система, в якій можна буде оперативно з'ясувати рівень доходу потенційного позичальника, суттєво вплине на швидкість ухвалення рішень щодо кредитів і збереже час як банку, так і клієнту.
Результати заходу продемонстрували, що банківська спільнота готова активно рухатися далі.
Нагадаємо основні етапи розвитку Проєкту:
23 лютого 2021 – підписання договору між НАБУ та IFC щодо розроблення та впровадження Проєкту віддаленої перевірки доходу позичальників із використанням потужностей бюро кредитних історій;
березень 2021 – аналіз поточного законодавства та регуляторної бази щодо можливості реалізації Проєкту, формування концепції Проєкту, підготовка стандартних форм документів, ІТ та бізнес-архітектури Проєкту;
квітень 2021 – проведення робочих груп із банками для уточнення деталей та узгодження текстів договорів і форм згоди позичальника;
Із 7 квітня 2021 – презентація й обговорення концепції Проєкту на засіданні Комітету НАБУ з питань регуляторної політики та комплаєнс;
29 квітня 2021 – презентація концепції Проєкту НБУ, обговорення питань реалізації Проєкту;
травень 2021 – доопрацювання технічних вимог щодо підключення до Проєкту;
20 травня 2021 – офіційне звернення НАБУ до НБУ з метою отримання роз’яснення щодо деяких практичних питань реалізації Проєкту;
22 червня 2021 – отримано позитивну відповідь від НБУ щодо можливості впровадження Проєкту;
липень-вересень 2021 – проведення робочих груп із банками-учасниками, доопрацювання Проєкту, індивідуальні консультації з питань підключення банків до сервісів бюро кредитних історій;
24 вересня 2021 – зустріч банків-членів НАБУ, презентація та запуск Проєкту.