
З 7 серпня «Мінфін» запускає Народний рейтинг банків. Його складають не експерти і не журналісти. Оцінки фінустановам ставлять самі клієнти.
До трійки кращих банків «Народного рейтингу» увійшли Монобанк, ТАСкомбанк і Кредит Дніпро.
Рейтинг складається на базі відгуків читачів «Мінфіну», які портал збирає з 2010 року. За цей час їх накопичилося 70 тисяч. Разом з відгуками читачі ставлять банку оцінки за п'ятибальною шкалою. На їх основі розраховується «Народний рейтинг».
У проекті беруть участь банки, у яких накопичилося 100 та більше підтверджених відгуків. На момент запуску проекту таких налічувалося 21.
На оцінку банку впливає не кожна думка. «Мінфін» зараховує тільки реальні відгуки, які ґрунтуються на особистому досвіді читачів. Кожен з них проходить перевірку. Якщо достовірність викладених претензій викликає сумнів, модератори сайту вимагають додаткову інформацію. Користувача можуть попросити надати фотографії документів, скан касового чека, ім'я співробітника банку, який поводився некоректно і т.п.
Чим свіжіший відгук, тим більше його вага в рейтингу банку. Думки, яким більше одного року на поточну оцінку практично не впливають. Ми також не враховуємо відгуки, які не мають відношення до якості обслуговування або банківських послуг. Наприклад, скарги на високі ставки по кредитах або настирливість колекторів не можуть зіпсувати рейтинг фінустанови.
Проект буде приносити користь клієнтам банків. Всі, хто написав і підтвердив свій відгук, може залишити на "Мінфіні" контактні дані та заповнити заявку на вирішення проблеми. Ми переадресовуємо її співробітникам банку.
Щоб мотивувати кредитні установи уважно ставитися до заявок клієнтів, «Мінфін» підвищує рейтинг банку, якщо він реагує на скарги. Як тільки клієнт повідомляє нам, що його проблема вирішена, оцінка відгуку збільшується на 2 бали. У липні, під час закритого тестування сервісу, банки вирішили проблеми перших клієнтів. За цей час Ощадбанк і ПриватБанк вже встигли закрити по 5 скарг, Форвард - 3, Монобанк - 2, ПУМБ і Укрсоцбанк - по одній.
«Народний рейтинг» допоможе клієнтам оцінити якість послуг і виявити слабкі місця в сервісі кожного банку. Він також змусить кредитні установи активніше вирішувати проблеми клієнтів.