
Економічне зростання прискорилося до 3,8%. Державна служба статистики України оприлюднила докладну статистику про ВВП у ІІ кварталі 2018 року. Оцінку зростання реального ВВП було покращено на 0,2 в.п. до 3,8% р/р. Основною рисою прискорення економічного зростання у ІІ кварталі був стрибок державного споживання на 11% р/р у реальному вираженні. Зважаючи на поточний стан фіскального сектору, очікувати на стале утримання такого активного піднесення не варто. Натомість зростання споживання домогосподарств та інвестицій продовжувало сповільнюватися - до 4,2% р/р та 14,2% р/р відповідно.
Обсяги промислового виробництва впали вперше з грудня 2017 року. У серпні 2018 року промислове виробництво скоротилося на 0,5% р/р. Основним чинником спаду було скорочення виробництва у енергетиці на 6,4% р/р. Здебільшого це спричинено зупинкою генерації теплоенергії у Києві. Так, у столиці України скорочення виробництва у енергетиці у серпні становило 22% р/р. Також погіршилася динаміка у видобутку металевих руд, виробництві коксу та металопродукції, машинобудуванні. Натомість прискорилася динаміка видобутку нафти та вугілля. За підсумками 8 місяців 2018 року промислове виробництво в Україні збільшилося на 2,2% р/р.
Динаміка інших галузей у серпні різноспрямована. У серпні 2018 року роздрібний товарооборот збільшився на 7,1% р/р. За підсумками січня-серпня зростання становило 5%. Добрий врожай забезпечив зростання виробництва сільського господарства на 9% р/р у серпні. За 8 місяців 2018 року зростання у сільському господарстві становило 2%. Натомість у серпні відбувався спад у будівництві (на 1,1% р/р) та у вантажному транспорті (на 7% р/р). Останнє викликане скороченням транзиту газу через Україну на 17% р/р у серпні. За підсумками січня-серпня падіння обсягів вантажообороту в транспорті становило 2,4%, у будівництві ще спостерігалося зростання на 5,7% (в основному завдяки зростанню інфраструктурного будівництва).
Державний борг зріс через ослаблення гривні. У серпні 2018 року обсяг сукупного державного боргу України (включно із гарантованим державою боргом) збільшився на 4,5% м/м до 2117 млрд. грн. Як і у попередній місяць, основною причиною зростання боргу було ослаблення гривні. З погляду реальних боргових операцій у серпні спостерігався певний баланс із невеликим результуючим збільшенням боргу. У зовнішньому сегменті було повернуто 0,5 млрд. дол. США заборгованості перед МВФ, проте відбулося нове приватне розміщення єврооблігацій в обсязі 0,7 млрд. дол. США. На внутрішньому ринку обсяги розміщення нових ОВДП загалом відповідали погашенням: у серпні було здійснено нетто-погашення гривневих ОВДП на менш як 1 млрд. грн. та нетто-розміщення валютних ОВДП на 0,1 млрд. дол. США. За нашими оцінками, сукупний обсяг державного боргу наразі становить 65,4% ВВП.
Уряд спрямував проект Держбюджету-2019 до Верховної Ради. Законопроект передбачає доходи 1008 млрд. грн. та видатки 1094 млрд. грн. Відповідно, Держбюджет запропоновано збільшити на 10% порівняно із чинним Законом України «Про Державний бюджет на 2018 рік». У якості макроекономічного прогнозу під час підготовки Держбюджету використано сценарій 1 останнього прогнозу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, схваленого Постановою КМУ № 546 від 11 липня 2018 р. Дефіцит Державного бюджету пропонується у розмірі 90 млрд. грн. (2,3% до прогнозованого урядом ВВП у 2019 році).