Максим Патрін: В Україні 89% розрахунків і грошових переказів здійснюються готівкою

Максим Патрін: В Україні 89% розрахунків і грошових переказів здійснюються готівкою
На конференції НАБУ «Відновлення кредитування в Україні: передумови та нові тренди» Максим Патрін, віце-президент, керівник напрямку електронного бізнесу «Альфа-Банк Україна» розповів про розвиток ринку банківських електронних каналів в Україні

За даними компанії MCKinsey&Company на 2015 рік в Україні 89% розрахунків і грошових переказів здійснюються готівкою. «Як показали ринкові дослідження, проведені наприкінці минулого року нашими експертами з підрозділу Alfa Digital - 30 % наших клієнтів хоча б раз в 90 днів заходять в мобільний інтернет або мобільний банкінг, та 10% - до мобільного банку. Це невисокі показники, проте вони могли бути приблизно в три рази меншими. Буде об’єктивно, якщо скажу - такі результати було досягнуто завдяки нашим колегам з «ПриватБанку», якими за останні 10 років багато чого закладено в цей ринок для того, щоб його змінити», - зазначив Максим Патрін, віце-президент, керівник напрямку електронного бізнесу «Альфа-Банк Україна».

За словами Максима Патріна, Польща нас випереджає більш як у двічі - 65%, а у Великобританії цей показник складає близько до 70%. Що стосується найближчих сусідів України, то у Білорусі - майже 40%.

Підштовхнути розвиток ринку банківських електронних каналів в Україні зможуть кілька кроків. «По-перше, якісний високошвидкісний мобільний Інтернет дасть шалений скачок мобільному банкінгу, ринку мобільних телефонів та додатків, - впевнений Максим Патрін. - На жаль, зараз у нас працює 3G і це дійсно гарний інтернет, але до того моменту, поки не спробуєш 4G».

По-друге, ринок банківських електронних каналів потребує впровадження єдиного довідника всіх одержувачів платежів. «Банкам необхідний глобальний довідник всіх одержувачів платежів на державному рівні. Його створення безперечно значно полегшить життя банкам, а клієнти отримають можливість отримувати якісний сервіс по їх сплаті. До речі, в Білорусі на державному рівні створили довідник, який називається Єдиний реєстр інформації про платежі, в який загнали взагалі все - не тільки державні платежі, а і всіх приватних компаній. Тобто, якщо ти приймаєш платежі від населення, то ти повинен бути в цьому довіднику. Це мегазручні речі і ми бачимо, що ринок електронних каналів Білорусі отримав шалений поштовх саме завдяки цьому довіднику», - запевняє Максим Патрін.

Третім кроком, який принесе додаткові переваги як банкам, так і їх клієнтам, експерт вважає дозвіл на продаж валюти в електронних каналах. «Наразі це величезна проблема. І тут виникає питання до регулятора: чому є можливість купити валюту за готівку і зараз стоїть обмеження до 150 тис. грн., проте не можна купити валюту в інтернеті та мобільному банкінгу? По-перше, покупка валюти – це затребувана клієнтами операція, по-друге, банки від неї отримують маржу. Тобто, якщо банки будуть мотивовані на те, щоб розвивати електронні канали, тоді готівкових розрахунків в Україні стане менше», - вважає Максим Патрін.

Для популяризації та розвитку банківських електронних каналів в «Альфа-Банку Україна» створено незвичайний для банківської установи підрозділ, який називається Alfa Digital. Даний відділ займається електронною комерцією та створенням електронних інноваційних продуктів.

«Тобто в одному місці ми зібрали команду повного циклу – від юристів до розробників продуктів. Це, по суті, наш банківський експеримент, оскільки вважаємо, що Digital можна розвивати тільки так. Маємо надію, що клієнти зможуть кожного місяця отримувати якусь цінність в мобільному інтернеті та банкінгу: нові зручні переводи або нову операцію, пов’язану з депозитами, або якийсь інший електронний сервіс, - поділився з учасниками новацією Максим Патрін. - У нас з’явилися Digital-менеджери, які допомагають клієнту в декілька кліків у мобільному інтернеті або у Інтернет-Банку зробити всі необхідні банківські операції. Тобто рухаємося від Mobile First до Mobile Only. І поступово з часом виведемо в мобільний банк весь перелік операцій, який клієнт раніше робив тільки у відділені. І ми до цього йдемо». 

Презентація віце-президента, керівника напрямку електронного бізнесу "Альфа-Банк Україна" Максима Патріна "Розвиток ринку банківських електронних каналів в Україні"

Більше фото за посиланням