Короткий зміст:
У зв’язку з набранням чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості» від 19.03.2021 № 1349-ІХ (далі – Закон), виникли питання, які потребували роз’яснення Національного банку України чи відображення у відповідних підзаконних нормативних актах. Зокрема, в процесі застосування Закону у банків виникли питання щодо:
- процедури отримання згоди від споживача (його близьких, представника тощо) на взаємодію із ними, особливо, якщо вони не є клієнтами банку; порядку фіксування безпосередньої взаємодії зі споживачем, його близькими особами; проведення особистих зустрічей зі споживачем;
- обмеження на використання функції (сервісу) автоматичного дозвону до споживача, його близьких осіб, представника тощо;
- заборони повідомляти інформацію про укладення споживачем договору про споживчих кредит та його умови особам, які не є стороною цього договору;
- витрат, які можуть входити до переліку витрат на врегулювання простроченої заборгованості;
- кваліфікаційних вимог до осіб, які можуть бути залучені до врегулювання простроченої заборгованості та ін.
Статус:
опрацьовано комітетом, направлено у НБУ і отримані роз’яснення регулятора.
Позиція Комітету:
07.07.2021
Відповіді державних органів:
07.07.2021