Плюси дата-центрів для фінсектору

Плюси дата-центрів для фінсектору

Пройшовши випробування фінансовими кризами, довіра українців до банківської системи поступово відновлюється.

Згідно з даними Незалежної асоціації банків, в Україні спостерігається зростання депозитних портфелів, а багато банків збільшили капітал і змогли адаптуватися до нових умов ринку. Головним завданням фінансового сектора залишається забезпечення стабільної роботи в умовах економіки країни, яка відновлюється. Як же гарантувати безпеку фінансових операцій і зберігання даних, при цьому зміцнивши лідерські позиції на ринку і збільшивши прибуток?

Кожен з нас хоча б раз у житті стикався з зависанням інтернет-банкінгу або легендарною "помилкою 404" сайту, що пов'язано з аваріями на серверах. Це не тільки викликає негативну реакцію конкретного користувача, але й у тривалій перспективі підриває авторитет банку серед внутрішніх інвесторів. В умовах сучасної конкуренції постійна взаємодія з клієнтом, а саме: мобільність, доступність послуг 24/7, швидкість та безпека фінансових операцій, збереження особистих даних, – стає ключовою вимогою для лояльності клієнтів.

Фінансова галузь щодня обробляє величезний обсяг інформації і даних, тому автоматизація і діджіталізація будь-яких, навіть рутинних процесів, просто неминуча. Як наслідок, в рази збільшилися вимоги до потужності та доступності мережевої інфраструктури, а збільшення кількості кібератак призвело до зростання бюджетів на забезпечення ІТ-безпеки і захист особистих даних. У цій ситуації, зміст ІТ-інфраструктури у вихідному обсязі тільки викликає додаткові витрати і, в кінцевому рахунку, стає просто нерентабельним.

Вирішенням подібних завдань є перехід фінансової галузі на дата-центри, що дозволить зберегти бюджет, поліпшити якість роботи, продуктивність, а також забезпечити мобільність і доступність пропонованих операцій. Я б виділив п'ять основних переваг дата-центрів.

Розташування дата-центрів: стратегічний підхід для швидкої роботи додатків і транзакцій

Чим ближче до користувача розташований дата-центр, тим швидше передається інформація. Для фінансового сектора, де підприємства часто перебувають у різних країнах, найкраще вибрати дата-центри, розташовані в стратегічно важливих для бізнесу фінансових центрах. Це дозволить використовувати мережу передачі даних з широким географічним охопленням і низькою затримкою, що, в свою чергу, прискорить передачу інформації і транзакції. Мережеві перебої і викликані ними перерви в роботізастосунків та/або сайтів нівелюються, оскільки сервери розташовані близько до точок обміну або користувачів.

Безпека, заснована на світових стандартах і надійності процедур

Згідно з Corero Network Security, в минулому році кількість DDoS-атак зросла на 91%, що змушує задуматися про безпеку. Лідери ринку надають послуги дата-центрів відповідно до останніх світових стандартів, що регулюють, зокрема, захист особистих даних, безпеку платіжних карт тощо. Наприклад, наявність сертифіката PCI DSS означає, що дані карти захищені від несанкціонованого доступу як фізично, так і віртуально. А стандарт ISO 27001 регулює найкращі практики у сфері управління інформаційною безпекою.

Обробка та аналіз великих даних (Big Data) – можливості майбутнього

Великі дані, або Big Data, дозволяють краще розуміти потреби клієнтів, їх очікування, реакцію і, таким чином, поліпшувати щоденну взаємодію і бути на крок попереду, передбачаючи їх бажання. Згідно зі звітом компанії IDC, витрати на обробку і аналіз великих даних у всіх галузях, включно з фінансовою, постійно збільшуються, починаючи з 2015 року.

Крім вивчення потреб ринку, фінансова сфера використовує аналіз великих даних в управлінні ризиками і для запобігання шахрайству. Крім усього іншого, це незамінний інструмент в маркетингу для розвитку продуктів і більш ефективних кампаній. Аналіз даних за різними онлайн-ресурсами дозволяє визначити поведінку і потреби постійних і потенційних клієнтів, що необхідно для оцінки маркетингових кампаній і збільшення і персоналізації продажів. З аналізом такого обсягу інформації здатні впоратися тільки дата-центри, що максимально ефективно і швидко обробляють дані в безпосередній близькості до їх користувачів.

Висока доступність

Щоб уникнути простоїв або перебоїв систем і максимальної швидкості проведення операцій, єдина глобальна мережа з цілодобовим доступом має першорядне значення. Висока доступність – необхідна характеристика для авторизації платіжних карт, проведення транзакцій і обробки сотень запитів менш ніж за секунду програмами для торгівлі, інакше простої системи потягнуть за собою фінансові втрати. Лідери ринку володіють високими показниками щодо доступності (понад 99,9%) і SLA більш високого рівня.

Більш ефективний бізнес з Private Data Centers

Найкращі провайдери надають індивідуально розроблені комплексні рішення, налаштовані під потреби конкретного бізнесу. До цього відноситься зберігання і обробка даних з урахуванням юрисдикції різних країн, BaaS (Backup as a Service) і Veeam-платформа для резервного копіювання даних, а також індивідуальний план аварійного відновлення для забезпечення безперервності бізнес-процесів у фінансовій галузі та усунення ризиків простоїв.

За останні роки, автоматизація управління і обробки інформації, перехід на цифрові технології і повальна діджиталізація стала невід'ємною характеристикою сучасного суспільства. Дата-центри, що спочатку сприймаються як простий аутсорсинг, який дозволив скоротити витрати з огляду на нові виклики, тепер є синонімом мобільності і швидкості роботи, стандартів якості та економічної безпеки, а також незамінним інструментом для маркетингу. Дата-центри дозволяють не тільки скоротити витрати, але й збільшити прибуток, перетворюючи потенційні можливості на переваги.

Джерело: Андріс Гайлітіс, НВ Бізнес