
GfK Ukraine підготував прес-реліз, згідно з яким у грудні 2017 року споживчі настрої українців погіршилися: індекс споживчих настроїв (ІСН) становив 60,3, що на 2 п. менше, ніж у листопаді. Зменшились майже всі складові індексу, найсуттєвіше змінились очікування щодо безробіття. Про це свідчать дані дослідження споживчих настроїв в Україні, яке щомісяця здійснює GfK Ukraine.
У грудні 2017 року індекс споживчих настроїв (ІСН) склав 60,3, що на 2 п. менше, ніж у листопаді.
Індекс поточного становища (ІПС) зменшився на 0,3 п. та склав 57,5. Cкладові цього індексу змінились таким чином:
- індекс поточного особистого матеріального становища (х1) склав 47,3, що на 0,2 п. нижче від показника у листопаді;
- індекс доцільності великих покупок (х5) знизився на 0,4 п. та встановився на позначці 67,7.
Індекс економічних очікувань (ІЕО) опустився у грудні на 3,2 п. – до рівня 62,1. Динаміка складових цього індексу виглядає так:
- індекс очікуваних змін особистого матеріального становища (х2) зменшився на 2,4 п. порівняно з минулим місяцем та сягнув 55,9;
- індекс очікуваного розвитку економіки країни протягом найближчого року (х3) зменшився на 2,7 п та склав 59,0;
- індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчих 5 років (х4) становить 71,5, що на 4,5 п. нижче за показник листопада.
Очікування українців щодо безробіття у грудні значно погіршилися: показник індексу очікуваної динаміки безробіття піднявся на 16,3 п. та склав 138,4. Індекс інфляційних очікувань зріс на 3.5 п., склавши 190.3. Очікування українців щодо курсу гривні впродовж найближчих 3 місяців лишилися майже без змін: індекс девальваційних очікувань знизився на 0,9 пунктів ─ до значення 165,7.
«У грудні, незважаючи на очікувані свята, індекс споживчих настроїв показав тенденцію до невеликого зниження. До цього спричинилися погіршення очікувань щодо майбутнього доходу та розвитку економіки. Також після тривалого зменшення зріс індекс очікувань динаміки безробіття, що свідчить про невпевненість споживачів перспективах росту економіки», – коментують аналітики GfK Ukraine.
Інформація про дослідження:
дослідження споживчих настроїв в Україні проводиться з червня 2000 року. З січня 2009 року дослідження споживчих настроїв проводиться щомісяця.
Індекс споживчих настроїв в Україні визначають на підставі вибіркового обстеження домашніх господарств країни. Під час дослідження опитують 1000 осіб віком від 16 років. (До квітня 2014 року вибірка дослідження складала 1000 осіб у віці 15-59 років). Вибірка репрезентативна за статтю та віком, враховує міське та сільське населення й величину населеного пункту. Від квітня 2014 року з дослідження «Споживчі настрої» вилучена Автономна Республіка Крим. У Донецькій та Луганській області опитування проводилися тільки на територіях, що контролюються Україною. Статистичне відхилення не перевищує 3,2%. Польовий етап проводиться 1-15 числа кожного місяця.
Про GfK:
GfK поєднує дані й науку. Новітні дослідницькі рішення дозволяють отримати відповіді на ключові питання бізнесу щодо споживачів, ринків, брендів та медіа – зараз і в майбутньому. GfK, партнер в сфері досліджень та аналітики, обіцяє своїм клієнтам по всьому світу зростання завдяки знанням.
Джерело: http://www.gfk.com/uk-ua/rishennja/press-release/cci-dec-2017/
Більш детальна інформація за посиланням: http://www.gfk.com/fileadmin/user_upload/dyna_content/UA/01-Press-releases-2017/CCI/20180118gfk_rel_cci_dec_17_eng.pdf
#новиниринкуНАБУ #фінанси #економікаУкраїни #економіка #незалежнаасоціаціябанківукраїни #шпек #коробкова #мінфін #НБУ #прес-центрНАБУ #асоціаціяНАБУ #GfK