
Київ, 16 березня 2017 року – У лютому 2017 року споживчі настрої українців дещо поліпшилися: індекс споживчих настроїв (ІСН) становив 56,2, що на 2,5 п. більше від січневого показника. Найсуттєвіших змін зазнали індекси очікуваної динаміки безробіття та девальвації. Про це свідчать дані дослідження споживчих настроїв в Україні, яке щомісяця здійснює GfK Ukraine
У лютому 2017 року індекс споживчих настроїв (ІСН) склав 56,2, що на 2,5 п. вище, ніж у січні 2017.
Індекс поточного становища (ІПС) збільшився на 3,1 п. і сягнув позначки 51,1. Складові цього індексу змінились наступним чином:
- індекс поточного особистого матеріального становища (х1) склав 42,6, що на 2,4 п. вище, ніж у січні 2017;
- індекс доцільності великих покупок (х5) зріс на 3,7 п. та встановився на позначці 59,5.
Індекс економічних очікувань (ІЕО) збільшився на 2,1 п., склавши у лютому 59,6. Складові цього індексу змінилися наступним чином:
- індекс очікуваних змін особистого матеріального становища (х2) підвищився на 4,4 п. порівняно з минулим місяцем та дорівнює 59,7;
- індекс очікуваного розвитку економіки країни протягом найближчого року (х3) зріс на 1,6 п. та склав 48;
- індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчих 5 років (х4) збільшився незначним чином, сягнувши 71,1.
Погіршилися у лютому очікування українців щодо безробіття: показник індексу очікуваної динаміки безробіття склав 152,9, що вище від показника минулого місяця на 11,1 п. Індекс інфляційних очікувань склав 185,9, що на 3,7 п. нижче, ніж у січні. Очікування українців щодо курсу гривні впродовж найближчих 3 місяців покращилися: індекс девальваційних очікувань зменшився на 9,4 п. ─ до значення 154,3.
«Поліпшення девальваціних очікувань є наслідком стабілізації на валютному ринку. Загалом індекс споживчих настроїв зріс невеликою мірою», – коментують аналітики GfK Ukraine.
Динаміка індексу споживчих настроїв в Україні (цільова аудиторія 16+) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Місяць, рік | Індекс споживчих настроїв (ІСН) | Індекс поточного становища (ІПС) | Індекс економічних очікувань (ІЕО) | Індекс очікувань щодо динаміки безробіття (ІОДБ) | Індекс інфляцій-них очікувань (ІІО) | Індекс девальваційних очікувань (ІДО) |
02'17 | 56.2 | 51.1 | 59.6 | 152.9 | 185.9 | 154.3 |
01'17 | 53.7 | 48.0 | 57.5 | 141.8 | 189.6 | 163.7 |
02'16 | 54.1 | 50.9 | 56.3 | 152.8 | 187.8 | 163.4 |
Інформація про дослідження
Дослідження споживчих настроїв в Україні проводиться з червня 2000 року. З січня 2009 року дослідження споживчих настроїв проводиться щомісяця.
Індекс споживчих настроїв в Україні визначають на підставі вибіркового обстеження домашніх господарств країни. Під час дослідження опитують 1000 осіб віком від 16 років. (До квітня 2014 року вибірка дослідження складала 1000 осіб у віці 15-59 років). Вибірка репрезентативна за статтю та віком, враховує міське та сільське населення й величину населеного пункту. Від квітня 2014 року з дослідження «Споживчі настрої» вилучена Автономна Республіка Крим. У Донецькій та Луганській області опитування проводилися тільки на територіях, що контролюються Україною. Статистичне відхилення не перевищує 3,2%. Польовий етап проводиться 1-15 числа кожного місяця.
Для визначення ІСН респондентам ставлять такі запитання:
- Як змінилося матеріальне становище вашої сім'ї за останні шість місяців?
- Як, на вашу думку, зміниться матеріальне становище вашої сім'ї впродовж наступних шести місяців?
- Говорячи про економічну ситуацію в країні загалом, ви вважаєте, що наступні дванадцять місяців будуть для економіки країни сприятливим чи несприятливим часом?
- Як ви охарактеризували б наступні п'ять років – як сприятливий чи несприятливий час для економіки країни?
- Як ви гадаєте, тепер загалом сприятливий чи несприятливий час робити великі покупки для дому?
За кожним із цих запитань визначають відповідний індекс:
Для визначення індексу очікуваної динаміки безробіття (ІОДБ), індексу інфляційних очікувань (ІІО) та індексу девальваційних очікувань (ІДО) респондентам ставлять такі запитання:
Про GfK
GfK є надійним джерелом достовірної інформації про ринки та споживачів, що допомагає клієнтам приймати розумні рішення. Понад 13 тисяч експертів з маркетингових досліджень поєднують власну пристрасть до роботи та багаторічний досвід GfK у сфері аналітики. Завдяки цьому GfK вдало поєднує розуміння глобальних ринків із знанням про локальні особливості понад 100 країн світу. Використовуючи новітні технології та аналітичні методи, GfK перетворює великі масиви даних на розумні рішення та тим самим допомагає своїм клієнтам підвищувати конкурентоздатність та покращувати досвід та вибір споживачів. Для отримання більш детальної інформації просимо відвідати наш веб-сайт або стежити за новинами на Twitter.
- індекс поточного особистого матеріального становища (х1);
- індекс очікуваних змін особистого матеріального становища (х2);
- індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчого року (х3);
- індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчих п'яти років (х4);
- індекс доцільності робити великі покупки (х5).
- індекс споживчих настроїв (ІСН) – середнє арифметичне індексів х1–х5;
- індекс поточного становища (ІПС) – середнє арифметичне індексів х1 і х5;
- індекс економічних очікувань (ІЕО) – середнє арифметичне індексів х2, х3, х4.
Для визначення індексу очікуваної динаміки безробіття (ІОДБ), індексу інфляційних очікувань (ІІО) та індексу девальваційних очікувань (ІДО) респондентам ставлять такі запитання:
- Як ви вважаєте, упродовж найближчих дванадцяти місяців безробітних (людей, які не мають роботи й шукають її) буде більше, приблизно стільки ж чи менше, аніж тепер?
- Як, на вашу думку, змінюватимуться ціни на основні споживчі товари та послуги впродовж найближчих одного–двох місяців?
- Як, на вашу думку, зміниться курс долара по відношенню до гривні впродовж найближчих трьох місяців?
Про GfK
GfK є надійним джерелом достовірної інформації про ринки та споживачів, що допомагає клієнтам приймати розумні рішення. Понад 13 тисяч експертів з маркетингових досліджень поєднують власну пристрасть до роботи та багаторічний досвід GfK у сфері аналітики. Завдяки цьому GfK вдало поєднує розуміння глобальних ринків із знанням про локальні особливості понад 100 країн світу. Використовуючи новітні технології та аналітичні методи, GfK перетворює великі масиви даних на розумні рішення та тим самим допомагає своїм клієнтам підвищувати конкурентоздатність та покращувати досвід та вибір споживачів. Для отримання більш детальної інформації просимо відвідати наш веб-сайт або стежити за новинами на Twitter.
Інші статті розділу
08.12.2022