Держстат поліпшив оцінку зростання ВВП у 2 кв. 2016 року з + 1,3% до + 1,4% в порівнянні з 2 кв. 2015 року. У розрізі споживання ключовим драйвером зростання ВВП виступило зростання інвестицій (позитивний внесок +1,9 п.п.) - валове нагромадження основного капіталу збільшилося у 2 кв. 2016 року на 17,6% г / г і показало максимальне зростання в річному вимірі з 2 кв. 2011 року. Проте, частка валового нагромадження основного капіталу у ВВП зберігається на низькому рівні (14,1% у 2 кв. 2016 року порівняно з 12,2% в 1 кв. 2016 року), що вказує на недостатній для повноцінного відновлення економіки інвестиційний попит. Крім інвестицій, позитивний внесок у приріст ВВП додало споживання держави (+0,7 п.п.). Внесок споживання населення перейшов у негативну площину (-0,2 п.п.), що вказує на збереження низького внутрішнього споживчого попиту. Внесок чистого експорту склав -1,0 п.п., що значно краще, ніж -3,9 п.п. у 1 кв. 2016 року. В цілому, дані підтверджують прогноз відсутності відчутного відновлення ВВП в 2016 році - зростання близько 1% після кумулятивного зниження на 15,9% у 2014-2015 рр.
У серпні промислове виробництво підвищилося на 3,4% г / г, що перевищило очікування аналітиків (+ 1,4% медіана прогнозів Блумберг). Вперше в поточному році позитивний внесок виробництва у Донецькій і Луганській областях (+ 1,1 п.п.) був нижче ніж внесок інших областей України (+2,3 п.п.). Тим не менш, за 8 місяців 2016 року у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року об'єм промислового виробництва показує незначне зростання (+2,0%), що підтверджує прогноз зростання ВВП на рівні близько 1,0% у 2016 році. Поточний обсяг реального промислового виробництва знаходиться на рівні 2% нижче дна кризи 2008-2009 г / м.
Після надання Мінфіном проекту бюджету-2017 до Верховної Ради почалося публічне обговорення його параметрів. При номінальному зростанні економіки на 11% (реальний ВВП + 3%, інфляція + 8,1%) Уряд планує зростання доходів держ. бюджету на 19% за рахунок збільшення податкового навантаження (скасування ПДВ пільг для с / г виробників - близько 1,0% ВВП, зростання акцизів - близько 0,8% ВВП ВВП), а також закладання доходів від спец. конфіскацій (0,4% ВВП) і зростання перерахувань від НБУ (+ 0,1% ВВП). За нашою оцінкою плановий обсяг доходів не відповідає закладеним макроекономічним прогнозам. Уряд зберіг податок 2% на покупку готівкової валюти (але обіцяє скасувати його в листопаді), а розрахунковий курс долар / гривня за станом на 31.12.2017 становить 27,8 грн./$ (в порівнянні з 24,4 грн./$ на 31.12.2016 в бюджеті-2016). План видаткової частини характеризується відсутністю бюджетної дисципліни та зростанням широких витрат держ. фінансів до ВВП до рівня близько 53% (в порівнянні з 49,5% від ВВП в бюджеті 2016 р.), що суперечить затвердженій у червні бюджетній резолюції (обмеження перерозподілу ВВП через зведений бюджет в розмірі 33,1% ВВП). Обсяг широких витрат включає витрати і нетто-кредитування держ. бюджету (784 млрд. грн.), місцевих бюджетів (399 млрд. грн.), пенсійного фонду (близько 150 млрд. грн. за нашими оцінками), а також надання держ. гарантій (31,7 млрд. грн.). На відміну від бюджету-2016 в проекті бюджету-2017 не передбачені квазі-фіскальні витрати на докапіталізацію держбанків і ФГВФО.
З урахуванням розміщення $ 1,0 млрд. Єврооблігацій і $ 0,1 млрд. валютних ОВДП на попередньому тижні обсяг валових міжнародних резервів НБУ (за нашими оцінками) підвищився у вересні на 9,8% (або + $ 1,4 млрд.) до $ 15,5 млрд. Кінцева цифра резервів від НБУ може змінитися за рахунок переоцінки резервів і можливих інтервенцій НБУ на поточному тижні. Всього з 1 по 26 вересня надходження в резерви склали $ 2,1 млрд. ($ 1,0 млрд. від МВФ + $ 1,0 млрд. через розміщення єврооблігацій нерезидентам + $ 0,1 млрд. через розміщення валютних ОВДП банкам-резидентам), а витрати резервів склали $ 0,7 млрд. ($ 570 млн. виплати валютним ОВДП і кредиту від Світового банку + $ 141 млн. продаж валюти НБУ). У 4 кв. 2016 року планові витрати резервів, за нашими оцінками, становлять $ 630 млн. ($ 512 млн. виплат валютним ОВДП + $ 118 млн. виплат по кредитам МВФ і Світового банку).
У серпні промислове виробництво підвищилося на 3,4% г / г, що перевищило очікування аналітиків (+ 1,4% медіана прогнозів Блумберг). Вперше в поточному році позитивний внесок виробництва у Донецькій і Луганській областях (+ 1,1 п.п.) був нижче ніж внесок інших областей України (+2,3 п.п.). Тим не менш, за 8 місяців 2016 року у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року об'єм промислового виробництва показує незначне зростання (+2,0%), що підтверджує прогноз зростання ВВП на рівні близько 1,0% у 2016 році. Поточний обсяг реального промислового виробництва знаходиться на рівні 2% нижче дна кризи 2008-2009 г / м.
Після надання Мінфіном проекту бюджету-2017 до Верховної Ради почалося публічне обговорення його параметрів. При номінальному зростанні економіки на 11% (реальний ВВП + 3%, інфляція + 8,1%) Уряд планує зростання доходів держ. бюджету на 19% за рахунок збільшення податкового навантаження (скасування ПДВ пільг для с / г виробників - близько 1,0% ВВП, зростання акцизів - близько 0,8% ВВП ВВП), а також закладання доходів від спец. конфіскацій (0,4% ВВП) і зростання перерахувань від НБУ (+ 0,1% ВВП). За нашою оцінкою плановий обсяг доходів не відповідає закладеним макроекономічним прогнозам. Уряд зберіг податок 2% на покупку готівкової валюти (але обіцяє скасувати його в листопаді), а розрахунковий курс долар / гривня за станом на 31.12.2017 становить 27,8 грн./$ (в порівнянні з 24,4 грн./$ на 31.12.2016 в бюджеті-2016). План видаткової частини характеризується відсутністю бюджетної дисципліни та зростанням широких витрат держ. фінансів до ВВП до рівня близько 53% (в порівнянні з 49,5% від ВВП в бюджеті 2016 р.), що суперечить затвердженій у червні бюджетній резолюції (обмеження перерозподілу ВВП через зведений бюджет в розмірі 33,1% ВВП). Обсяг широких витрат включає витрати і нетто-кредитування держ. бюджету (784 млрд. грн.), місцевих бюджетів (399 млрд. грн.), пенсійного фонду (близько 150 млрд. грн. за нашими оцінками), а також надання держ. гарантій (31,7 млрд. грн.). На відміну від бюджету-2016 в проекті бюджету-2017 не передбачені квазі-фіскальні витрати на докапіталізацію держбанків і ФГВФО.
З урахуванням розміщення $ 1,0 млрд. Єврооблігацій і $ 0,1 млрд. валютних ОВДП на попередньому тижні обсяг валових міжнародних резервів НБУ (за нашими оцінками) підвищився у вересні на 9,8% (або + $ 1,4 млрд.) до $ 15,5 млрд. Кінцева цифра резервів від НБУ може змінитися за рахунок переоцінки резервів і можливих інтервенцій НБУ на поточному тижні. Всього з 1 по 26 вересня надходження в резерви склали $ 2,1 млрд. ($ 1,0 млрд. від МВФ + $ 1,0 млрд. через розміщення єврооблігацій нерезидентам + $ 0,1 млрд. через розміщення валютних ОВДП банкам-резидентам), а витрати резервів склали $ 0,7 млрд. ($ 570 млн. виплати валютним ОВДП і кредиту від Світового банку + $ 141 млн. продаж валюти НБУ). У 4 кв. 2016 року планові витрати резервів, за нашими оцінками, становлять $ 630 млн. ($ 512 млн. виплат валютним ОВДП + $ 118 млн. виплат по кредитам МВФ і Світового банку).