Вітаємо врахування позицій НАБУ при прийнятті Постанови №141 щодо політики винагороди в банку!

Що вдалося змінити?

Отже, попередньо проєкт постанови містив положення, відповідно до якого банк повинен був звітувати про розмір винагороди, яку члени органів управління отримували не лише безпосередньо в банку, а й в інших пов’язаних із банком структурах.

Що це означало б на практиці?

Наприклад, візьмемо умовний банк X і його представника, члена правління – умовного пана Y. Приміром, цей пан Y, окрім винагороди в банку, отримує дивіденди в страховій компанії та у фінтех-компанії. Якби нам не вдалося домогтися скасування цієї норми, то банку X довелося б звітувати за винагороду, яку цей пан Y отримав ще й за межами банку. Тобто банк мав би звітувати за третю особу, не маючи законних підстав вимагати необхідної для цього інформації. Простими словами, на якій підставі банк запитував би інформацію від страхової та фінтех-компанії про заробітки пана Y?

Вдячні Нацбанку за рішення виключити цю норму про необхідність звітування банком щодо отримання винагороди у пов’язаних із банком структурах.

Стосовно наступного важливого моменту.

Проєкт постанови попередньо передбачав віднесення до впливових осіб не лише членів органів управління банку, а й інших осіб, яким виплачується змінна винагорода, що в два та більше разів перевищує розмір їхньої фіксованої річної винагороди.

Це означає, що до впливових осіб міг би бути віднесений навіть звичайний менеджер, який отримує 10 тисяч зарплати, видаючи в кредит побутову техніку, якщо він перевиконав усі свої KPI й за рік отримав бонуси, що в кілька разів перевищують його річний заробіток. І якби позицію НАБУ не врахували, то в нас були б шалені списки так званих впливових осіб, що створювало б зайве бюрократичне навантаження та незручності.

У цьому контексті Нацбанк теж дослухався до позиції НАБУ та вилучив із визначення впливової особи вищеописану ознаку.

У банківської спільноти залишилося ще кілька питань, які ми хотіли б опрацювати з Нацбанком. Приміром, дискусійним є положення постанови, що стосується публікації звіту про винагороду щодо розширеного кола осіб на сайті банку. Наша позиція полягає в тому, аби надсилати ці звіти безпосередньо НБУ. У пошуках консенсусу ми повернемося до обговорення цього та інших питань із регулятором у січні.